Inulina – zdrowy cukier

twojnajlepszyszpital.pl
twojnajlepszyszpital.pl

Inulina to zdrowy zamiennik każdego rodzaju słodzika, czy cukru. Jej indeks glikemiczny jest bardzo niski, wynosi tylko IG 14, a więc nadaje się dla chorych na cukrzycę i dla stosujących naszą dietę Montignaca.

To biała i puszysta, naturalna substancja, o łagodnym, słodkim smaku, posiada ok 10% słodyczy cukru. Kaloryczność 1.6kcal/g. Inulina jest naturalnie występującym węglowodanem, probiotykiem, który stanowi dobrą pożywkę dla bakterii jelitowych, niezbędne do prawidłowego działania organizmu. Zadania, jakie spełniaja te bakterie są bardzo ważne. Chronią jelito przed bakteriami gnilnymi, obniżając ph jelita, za pomocą kwasu mlekowego oraz produkując naturalne antybiotyki. Substancje, które wydzielają te bakterie, chronią przed rakiem i zapaleniem jelita grubego. Pomagają także, w usuwaniu toskyn z organizmu, odciążając watrąbę.

Inulina uważana jest za rozpuszczalny błonnik pokarmowy, która spowalnia wchłanianie pokarmu do krwi, a sama inulina, w ok 40% zamieniana jest w biomasę bakterii. Nie istnieją, żadne ograniczenia w spożywaniu Inuliny,  niektóre kraje zakładają limit do 20gr (ok 5-6 małych łyżeczek) dziennie.

Występuje naturalnie, w korzeniach roślin, najczęściej pozyskiwana jest z cykorii. Wykorzystuje się ją zamiast mąki,  jako zagęstnik do zup, sosów, oraz do przygotowywania deserów.

Inulina dzięki temu, że ma niski indeks glikemiczny, pozwala przygotować posiłki korzystne dla zdrowia, zgodne z zasadami diety Montignaca. Polepsza smak potraw, a poprzez pęcznienie w jelitach, zwieksza uczucie sytości.

Tomasz Raczyk
O Tomasz Raczyk 253 artykuły
Nazywam się Tomasz Raczyk. Od lat moim zamiłowaniem jest medycyna alternatywna i filmowanie ptaków w przyrodzie. Ukończyłem studia medyczne z wynikiem bardzo dobrym. Obecnie piszę praca doktorską. W wolnych chwilach montuje filmy o przyrodzie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*