Czy potrzebna jest zmiana podejścia
lekarzy i pielęgniarek do pacjentów?
Weź udział w dyskusji, wpisz co myślisz
Zobacz aktualny podział głosów:
31
4
Wow, that's a really clever way of <a href="http://syndubczjb.com">thkniing</a> about it!
Starleigh (2016-05-21 15:17:38)
Potrzebna jest zmiana podejścia obu stron do siebie wzajemnie, a nie tylko lekarzy i pielęgniarek do pacjentów. Lekarze i pielęgniarki muszą pamiętać o odpowiednim podejściu do pacjenta, ale też pacjenci muszą przestać się zachowywać jak przysłowiowe "Święte krowy". Pacjent ma prawa, ale w ramach tych praw nie leży prawo do okazywania braku szacunku i chamstwa wobec personelu, a to coraz częstsze zjawisko.
Piotr (2014-10-21 11:04:03)
http://www.youtube.com/watch?v=MT7WIvmlgF8
ronek (2014-09-27 09:52:46)
Pielęgniarki i tak już za mało zarabiają!
anna (2014-09-09 10:53:00)
That's a quikt-witced answer to a difficult question
Wiseman (2016-05-19 18:06:59)
Zdecydowanie tak, ale to bardziej złożone zagadnienie, obejmuje zakres specjalności, stopień konieczności kontaktów z pacjentem, również stosunek pacjenta do lekarza. Obecne podejście do pacjenta i jego rodziny, pełne wyższości, często pogardy i lekceważenia to wynik stereotypu,nakazującego postrzegania lekarza, podobnie jak księdza, jako kogoś wyższego, zbawcy ratującego życie. Rzadkością, jest lekarz, który po pierwsze postrzega człowieka jako całość, po drugie, widzi i docenia rolę emocji, przede wszystkim, okazuje cierpliwość, wyrozumiałość, empatię i daje pacjentowi poczucie, że można mu ufać. To powinno by oczywiste, natomiast ze strony pacjenta- szacunek, ale nie uniżoność. Póki co, dla wielu lekarzy pacjent to zasadniczo kupa flaków, które trzeba dokładnie obejrzeć, poprzestawiać i poukładać, a na emocje nie ma czasu, bo nie może się przecież pomylić w klasyfikowaniu flaków. Tylko że pacjenci coraz mniej ufają lekarzom. Ciekawe, dlaczego? Może ocena pracy lekarza powinna zawierać opinie od pacjentów i jego rodzin? I jeszcze jedno, częściej, to właśnie pielęgniarki są miłe i okazują troskę i zrozumienie. Nie pracują lżej niż lekarze.
Chodzą z podniesioną głową a pacjenci a zwłaszcza matki z dziećmi na oddziałach muszą chodzić na paluszkach i uważać co robią i jak się zachowuja, jednej przeszkadza to, drugiej tamto, nie wiadomo jak się zachowywać :(
Iwona (2015-03-21 10:23:17)
Bo nawet prywatnie niewiele oprócz badań można w tych szpitalach da się załatwić a nawet nie ma cennika żeby się dowiedzieć ile to kosztuje zanim człowiek załatwi ubezpieczenie. Dodzwonić się nie można nikt tam nie pracuje, nie odbiera>
Grzegorz (2015-03-03 15:13:26)
Jest wielu dobrych lekarzy i pielęgniarek ale nie potrafią tłumaczyć w sposób zrozumiały dla pacjenta, zaganiani zapomnieli o życzliwości i uśmiechu, a dobre samopoczucie i psychika pacjenta też jest ważna w procesie dochodzenia do zdrowia.
Urszula (2014-11-18 09:57:47)
Niestety ostanie lata wykazały' że najważniejsze są dobra, a nie dobro pacjenta.
jarek (2014-11-17 17:49:06)
często spotykamy się z podejściem przedmiotowym do pacjenta, zapominamy o lękach, emocjach i obawach chorego oraz jego rodziny.
Kasia (2014-10-31 09:40:20)
NIE WSZYSCY MAJĄ CIERPLIWOŚĆ DLA PACJENTÓW
ANNA (2014-10-29 18:07:23)
Lekarze traktują pacjentów przedmiotowo, jak idiotów, nie udzielając nam wystarczającej informacji oraz nie dopuszczając do głosu. Pielęgniarki starszego pokolenia w ogóle nie potrafią nie odnaleźć w konfrontacji z pacjentem, który neguje ich kompetencje (jako pacjentka kardiologiczna, zdarzyło mi się odmówić współpracy pielęgniarce, wbijającej się byle jak w moje żyły w poszukiwaniu takiej, która utrzyma wenflon; miało to miejsce po ciężkiej operacji serca, gdy przetransportowano mnie już do miejscowego PZOZu w Starachowicach, w celu ostatecznego wyleczenia operowanej infekcji wsierdzia - miałam przeszczep zastawki mitralnej - czekała mnie zatem jeszcze kilkutygodniowa hospitalizacja z podawaniem leków drogą dożylną włącznie. Gdy zgłosiłam zastrzeżenia co do kompetencji tej pani - wszak moje żyły musiały jeszcze trochę wytrzymać - ona "strzeliła focha" i nie zajmowała się mną już do końca pobytu. To bardzo nieprofesjonalna postawa).
Marta Szperlich-Kosmala (2014-10-21 12:28:24)
Lekarze traktują pacjentów przedmiotowo, jak idiotów, nie udzielając nam wystarczającej informacji oraz nie dopuszczając do głosu. Pielęgniarki starszego pokolenia w ogóle nie potrafią nie odnaleźć w konfrontacji z pacjentem, który neguje ich kompetencje (jako pacjentka kardiologiczna, zdarzyło mi się odmówić współpracy pielęgniarce, wbijającej się byle jak w moje żyły w poszukiwaniu takiej, która utrzyma wenflon; miało to miejsce po ciężkiej operacji serca, gdy przetransportowano mnie już do miejscowego PZOZu w Starachowicach, w celu ostatecznego wyleczenia operowanej infekcji wsierdzia - miałam przeszczep zastawki mitralnej - czekała mnie zatem jeszcze kilkutygodniowa hospitalizacja z podawaniem leków drogą dożylną włącznie. Gdy zgłosiłam zastrzeżenia co do kompetencji tej pani - wszak moje żyły musiały jeszcze trochę wytrzymać - ona "strzeliła focha" i nie zajmowała się mną już do końca pobytu. To bardzo nieprofesjonalna postawa).
Marta Szperlich-Kosmala (2014-10-21 12:21:31)
Bo lekarze a właściwie ich przełożeni zapomnieli że najważniejszy jest pacjent!Mam 70 lat i życzę wszystkim lekarzom by byli tak samo leczeni jak ja!
Augustyn (2014-10-21 09:40:59)
Brak opieki diagnozoaania procedury zabraniajace robienia wielu badań potrzebnych do prawidłowego diagnozowania.
Małgorzata (2014-10-21 01:38:42)
Nie chce tego komentowac .Powiem tylko ze przez mc. bylam z mezem w warszawskim szpitalu!!!Wypisano meza w "stanie dobrym"!!!A po 3 godz umiera w drodze do domu!!!!!!!
Anna (2014-10-20 21:39:54)
bo jeszcze jest wiele szpitali w tym kraju które są w głębokiej komunie
Michał (2014-10-20 20:25:34)
bo traktują pacjenta jak liczbę,modlą się tylko o to by o nic zapytać,a jak już zapytasz to NIE MA MIEJSC,ZA ROK,SPADAJ PACJENCIE,KAWE PIJE
Mariola (2014-10-20 18:33:40)
Uważam, że tak przykładem jest Dr Miśkiewicz z Wrocławskiego szpitala im T.Marciniaka po prostu lekarz anioł nigdy w życiu nie spotkałam tak wspaniałego człowieka. On powinien być przykładem dla innych.
Natalia (2014-10-03 12:10:19)
Ostatnio korzystając z oddziału ratunkowego w Opolu na Katowickiej bylam milo zaskoczena. Lekarz mily i pani w rtg rowniez
Renata (2014-10-02 11:32:24)
Myślę, że w wielu szpitalach pokutuje pogląd, że pacjent to petent, od którego można się opędzać. Pracownicy często są opryskliwi. Może to jakaś forma ucieczki przed odpowiedzialnością?
Norbert (2014-10-02 11:27:42)
Tak bo zachowuja sie w stosunku do pacjenta jak by robili wielka laske ze pacjent smie wogole sie pojawiac.
TERESA (2014-09-18 14:00:37)
Tak, ale nie wszystkich jak w każdym zawodzie są osoby, które muszą coś zmienić. Niemniej trzeba pamiętać, że większość lekarzy i pielęgniarek ma jednak dobre podejsćie do pacjentów. Pacjenci za to są coraz bardziej roszczeniowi i cześto niesprawidliwi. Nie wszystkich da radę wyleczyć........
Aneta Naworska (2014-09-18 09:54:21)
Przepraszam, a co mają zarobki pielęgniarek do ludzkiego traktowania drugiego człowieka? Chorzy ludzie potrzebują wsparcia, zrozumienia i oczekują POMOCY.
Ewa (2014-09-12 19:24:42)
Niektórzy nie biorą pod uwagę, że zdarzają się przypadki mniej typowe.
Michał (2014-09-12 12:10:35)
Niektórzy nie biorą pod uwagę, że zdarzają się przypadki mniej typowe.
Michał (2014-09-11 14:10:12)
Tak uwazam że tak wzorem jest poradnia onkologiczna Pracujaca tam dr.Malek i pani pielęgniarka są przykładem wspaniałego podejścia do pacjenta
Krystyna (2014-09-10 22:09:04)
Brak wspolpracy lekarzy i pielegniarek lekarze ignoruja pacjentów
Weronika (2014-09-09 22:13:19)
Lekarze traktuja pacjentow jak bydlo, zadkoscia jest lekarz, ktory wytlumaczy, przedyskutuje opcje i wyslucha pacjenta, ktory przeciez ma prawo decyzji o swom leczeniu.
Andy (2014-09-09 19:04:34)
Tak potrzebna jest przedewszystkim niektorym pielegniarkom mam trojke dzieci i ptzy ostatnim poridzie polizna super ale pielegniarki z oddzialu juz nie krzyczaly nie tak sie dzieckiem zajmuje jak powinnam a to juz trzecie dziecko i chyba cis niecos wiem na ten temat ale one byly innego zdania. Powinny zmienic zawod bo jak zauwazylam to nie tylko ja yak obrywalam.
Kinga (2014-09-09 15:27:43)
są wspaniali lekarze i są wspaniałe pielęgniarki, ale są też tacy którym trzeba przypomnieć po co są
mat (2014-09-09 12:19:39)
Lekarze powinni pamiętać o tym, że ich czas dla pacjenta jest tak samo ważny, jak dobry sprzęt czy wygodne łóżko.