Zdrowa dieta w czasie ciąży

twojnajlepszyszpital.pl
twojnajlepszyszpital.pl
[Głosów:1    Średnia:5/5]

Zdrowa dieta w czasie ciąży jest czymś więcej niż po prostu zwiększeniem ilości jedzenia. Odżywianie w ciąży wymaga od przyszłych mam uświadomienia sobie, że znane hasło „jedz za dwoje” nie oznacza podwajania spożywanych posiłków. Oznacza to, iż kobieta w ciąży powinna jeść mniejsze porcje, ale za to kilka razy dziennie. Tak rozłożona dieta sprawi, że organizm kobiety nie tylko otrzyma odpowiednią ilość dziennej energii, ale także wspomoże właściwy rozwój płodu oraz jego wzrost.

Dieta w ciąży – jak nie przytyć.

Przyszła mama powinna uważać na jakość spożywanych przez nią potraw, a przede wszystkim na ilość tego co je. Ponieważ to jedyny sposób aby nie przytyć w ciąży. W przypadku wątpliwości czy jej dieta w ciąży powinna wyglądać właśnie tak, warto zapytać o to lekarza prowadzącego.

Dieta w ciąży – jadłospis.

W okresie ciąży organizm kobiety wymaga urozmaiconego, wyważonego i odżywczego jadłospisu. Codzienna dieta powinna zawierać:

Owoce i warzywa – mogą być w każdej postaci, świeżych, mrożonych (jeśli zamrożone zostały wkrótce po zebraniu), puszkowanych, suszonych lub pod postacią soków.

Tłuszcze – pomimo tego, że tłuszcze zwierzęce i roślinne to ważny składnik pokarmowy, to dieta w okresie ciąży powinna zawierać niewielkie jego ilości. A to dlatego, że kobieta w tym okresie nie powinna dopuszczać do gromadzenia się tkanki tłuszczowej, by nie spowodować nadmiernego przyrostu wagi. Dlatego zaleca się spożywanie chudego mleka, sera, jogurtu, mięsa oraz ryb.

Białko – zarówno to pochodzenia roślinnego jak i zwierzęcego jest niezwykle istotnym elementem, który wspomaga i przyśpiesza prawidłowy rozwój płodu. Jego zapotrzebowanie w czasie ciąży wzrasta od 80 do 100 gram na dzień. Pokarmy bogate w ten składnik odżywczy to: mięso, ryby, jajka oraz wszelkie przetwory i produkty mleczne.

Skrobiowe pokarmy bogate w węglowodany – w tym ziemniaki, ryż, makaron i chleb.

Dieta w ciąży a mdłości.

Nudności i wymioty w ciąży to wpływ zmian hormonalnych. Ale nie tylko. Mdłości mogą być także skutkiem nieodpowiedniego żywienia. Czyli wysokokalorycznych potraw, które obciążają i podrażniają żołądek. I tu właśnie z pomocą może przyjść prawidłowo skomponowana dieta, bogata w witaminę B6. Dzięki niej załagodzimy lub zniwelujemy te przykre dolegliwości. Witaminę B6 znajdziemy w rybach, bananach, kapuście, groszku, marchewce, szpinaku, ziemniakach i orzechach ziemnych. Ponadto dobrymsposobem na mdłości w ciąży jest picie herbatek ziołowych, szczególnie imbirowej, która ma właściwości przeciwwymiotne.

Dieta w szóstym miesiącu ciąży.

Dieta w szóstym miesiącu ciąży jest znacząca zarówno dla organizmu przyszłej mamy jak i rozwoju maluszka. Ponieważ w tym okresie ciąży kobiety cierpią na kilka przykrych dolegliwości takich jak: zgaga, niestrawność czy zaparcia. Można je jednak załagodzić, wystarczy rozważna aktywność ruchowa, picie dużej ilości wody (6 – 8 szklanek dziennie), spożywanie produktów zawierających błonnik, wapń, żelazo, kwas foliowy ( tj. rośliny strączkowe, owies, szpinak, brukselka, pomarańcze, białe pieczywo, soczewica, otrębowe płatki śniadaniowe, a także zielone warzywa liściaste). Tak przestrzegana dieta w tym trymestrze ciąży z pewnością przyczyni się do prawidłowego rozwoju dziecka i lepszego samopoczucia ciężarnej kobiety.

Tomasz Raczyk
O Tomasz Raczyk 250 artykułów
Nazywam się Tomasz Raczyk. Od lat moim zamiłowaniem jest medycyna alternatywna i filmowanie ptaków w przyrodzie. Ukończyłem studia medyczne z wynikiem bardzo dobrym. Obecnie piszę praca doktorską. W wolnych chwilach montuje filmy o przyrodzie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*