Jak skutecznie zredukować wagę

twojnajlepszyszpital.pl
twojnajlepszyszpital.pl

Redukcja wagi to w dużej mierze kwestia tego, co i ile się je. Jednak nie zawsze dokładnie wiemy, co wolno, a czego nie wolno jeść. Niektóre produkty zawierają ukryty cukier i inne związki spowalniające proces chudnięcia. Dlatego warto poznać skład różnych produktów, a także ich zamienniki. Ponadto, codziennie ćwiczenia fizyczne to doskonały sposób na utratę wagi. Poniżej przedstawiam kilka prostych zasad, które pomogą szybciej i skutecznej pozbyć się zbędnych kilogramów:

Nie należy jeść ostatnich posiłków około 2-3 godziny przed snem. Porcja węglowodanów, takie jak makaron i ryż, aby nie powinna przekraczać objętości jednej filiżanki. Powinno się wyeliminować cukrysłodycze i wszelkie formy węglowodanów.

Węglowodany są główną przyczyną nadwagi, otyłości, cukrzycy typu II, choroby serca i wielu innych chorób związanych z dietą. By waga spadała należy je wyeliminować lub ściśle ograniczyć. Są bardzo szkodliwe dla zdrowia, mogą również spowolnić metabolizm. Kiedy trawimy wszystkie węglowodany zamieniają się w cukier, a ten z kolei odkłada się tłuszczu. Aby zwiększyć swój metabolizm, można pozwolić sobie na jedzenie od 20 do 60 gramów węglowodanów dziennie. Trzeba jedynie zwracać uwagę, w jakich produktach się znajdują. Okazuje się, że zawierają je świeże warzywa i owoce, np. jagody. Minimalne spożywanie węglowodanów jest korzystne, gdyż zawierają błonnik więc jedzenie ich jest w porządku, o ile są one w stanie nieprzetworzonym.

Unikać soków owocowych, gdyż zawierają dużo kalorii i węglowodanów. Zamiast tego wybierać produkty zawierające białko. Kanapki i hamburgery powinny całkowicie zniknąć z menu. Zamiast majonezu - musztarda. Dla urozmaicenia potraw dobrze jest przygotowywać sosy. Pomidorowe sosy nie mają prawie żadnego tłuszczu, pod warunkiem, że nie są podbijane śmietaną. Do tego dużo wody, od 2 do nawet 3 litrów dziennie, ale niegazowaną– gazowana ma w sobie cukier.

Kontrolować jakość jedzenia. Zrezygnować z napojów dietetycznych, ponieważ powodują gazy i zatrzymywanie wody. Z mięs można jeść drób, ryby, chuda wołowinę, grillowanego kurczaka, unikać wieprzowiny, a na wzmożony apetyt można zjeść warzywa lub sałatkę. Warzywa szybko nasycają. Produkty o niskiej zawartości tłuszczu raczej nie pomogą w odchudzaniu,gdyż zawierają cukier, czyli tak zwany „ukryty cukier”.

W ciągu dnia powinno się spożywać około 5 – 6 posiłków dziennie, mniej więcej w trzygodzinnych odstępach, a ostatni najpóźniej na dwie, trzy godziny przed zaśnięciem. W ten sposób można zaplanować sobie posiłki na cały dzień, dzięki czemu między nimi nie będzie odczuwany głód Każdy z tych pięciu lub sześciu posiłków powinien zawierać odpowiednie proporcje tłuszczu: co najmniej 15 gramów tłuszczu,dla kobiety, i co najmniej 20 gramów dla mężczyzny. Ale nie też nie za dużo. Taka porcja pomoże przyspieszyć metabolizm i pomaga ograniczyć uczucie głodu.

Można zrobić więcej, aby zwiększyć swój metabolizm. Na przykład, trening siłowy zwiększa spalanie tłuszczu i rozwija mięśnie. Mięśnie to metaboliczny piec który spala nadmiar energii (kalorii) 24 godziny na dobę. Podobnie szybki marsz ( ćwiczenia kardio) spali więcej kalorii w trakcie i zaraz po spacerze. Jeśli jednak waga wyjściowa jest za wysoka do uprawiania ćwiczeń, lepiej będzie zrzucić parę kilo i rozpocząć trening od krótkich spacerów, by z czasem wprowadzać coraz więcej ćwiczeń.

Każda dieta, aby być skuteczna zaczyna się od ustalenia nowych zasad i zmiany nawyków. Wtedy odchudzanie będzie skuteczne a efekty pozostaną na stałe, bez obawy o efekt jojo.

Tomasz Raczyk
O Tomasz Raczyk 255 artykułów
Nazywam się Tomasz Raczyk. Od lat moim zamiłowaniem jest medycyna alternatywna i filmowanie ptaków w przyrodzie. Ukończyłem studia medyczne z wynikiem bardzo dobrym. Obecnie piszę praca doktorską. W wolnych chwilach montuje filmy o przyrodzie.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*